• Rating 9.22 out of 10,
    based on 472 real customer reviews.

    Maxifleur Kunstplanten

    9.22 out of 10 based on 472 user ratings

    Maxifleur Kunstplanten ontwerpt, importeert en verkoopt topkwaliteit kunstplanten, kunstbomen en kunstbloemen voor zowel bedrijven én particulieren. Met onze kunstplanten webwinkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Engeland zijn we in de afgelopen 11 jaar uitgegroeid tot dé Europese specialist op het gebied van natuurgetrouwe kunstbeplanting. Of het nu gaat om kunstplanten van 50 cm op de vensterbank, of een speciaal op maat gemaakte kunstboom van 5 meter als blikvanger op uw kantoor, u vindt het allemaal bij Maxifleur kunstplanten!

    Open: Monday-Friday 9am-17pm

    Phone: +31 - 085 - 4019712

  • Alle producten worden
    gemodelleerd geleverd
  • Niet van echt
    te onderscheiden
  • Meer dan 9500 producten
    uit voorraad leverbaar
  • Gratis verzending
    vanaf € 100,-*

Veel Gestelde Vragen

De meest voorkomende vragen hebben we voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u gebruik maken van het contact formulier.

Kunnen kunstplanten ook buiten worden gebruikt?

Dit is een vraag die zeer veel gesteld wordt. Kunstplanten worden op steeds grotere schaal buiten gebruikt. Niet alleen in de horeca en bij bedrijven, ook steeds meer particulieren willen graag kunstplanten in de tuin. De huidige generatie kunstplanten is steeds beter geschikt voor buitengebruik. De planten kunnen onder invloed van de uv-straling van de zon echter wel verkleuren.

Sommige artikelen zijn bij uitstek geschikt voor buitengebruik, zoals de Buxus, Thuja en Coniferen en de Pinus. Deze producten staan voor u gegroepeerd in de afdelingen Kunstplanten voor buiten en Kunstbomen voor buiten en zijn tevens in een UV-bestendige variant beschikbaar. Op deze variant geven wij 8 jaar kleur-garantie!

Mocht u willen weten of het door u geselecteerde artikel geschikt is voor buitengebruik, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hebben kunstplanten en kunstbomen onderhoud nodig?

Om lang van een optimale uitstraling te kunnen genieten is het belangrijk dat u de kunstplanten of -bomen regelmatig stofvrij maakt. Dit kunt u het makkelijkst doen door de bladeren in te spuiten met een Silk Flower Refreshener. Het eventuele stof op de bladeren wordt door de behandeling verwerkt tot kleine 'balletjes' welke met een plumo of zachte doek makkelijk te verwijderen zijn. Het blad wordt door de behandeling tevens voorzien van een anti-statische laag waardoor het minder stof aantrekt. Bovendien behoudt het blad door de behandeling zijn kleur.

Zet de kunstplant of kunstboom nooit onder de douche of buiten in de regen! De stammen en takken van onze producten bestaan veelal uit echt hout, en kunnen door het water na verloop van tijd gaan rotten.

De Silk Flower Refreshener is makkelijk mee te bestellen bij onze producten, maar ook los verkrijgbaar in onze webshop.

Zijn de prijzen inclusief siergrind of hydrokorrels ?

Het siergrind of hydrokorrels die u op verschillende foto’s ziet laat zich vanwege zijn gewicht en prijs per kilo niet door DHL versturen en bieden wij daarom niet online aan. De prijzen zoals u ze in onze shop ziet zijn dus exclusief de stenen.

Mocht u derhalve toch de wens hebben om siergrind of hydrokorrels te willen gebruiken voor uw Projectbeplanting, dan maken wij voor u een offerte op maat, waarbij het grind, de montage en de plaatsing aangeboden wordt. Het transport wordt dan tegen meerprijs op een pallet verpakt.

De hydrokorrels en siergrind zijn veelal ook bij tuincentra verkrijgbaar. Natuurlijk kunt u ook gewone potgrond gebruiken.

Tip: Zelf vullen we vaak de binnenzijde van de pot op met tempex (piepschuim) zodat de plant precies op de juiste hoogte in de sierpot staat, waarna wij deze afvullen met siergrind.

Hoe kan ik bestellen?

U kunt uw kunstplanten op de volgende manieren bestellen:

Hoe worden de kunstplanten verstuurd?

Maxifleur besteedt veel aandacht aan de verzending van haar producten. In het algemeen worden de kunstplanten en kunstbomen eerst voor u gemodelleerd en daarna netjes verpakt in kartonnen dozen. Na ontvangst dient u de producten zelf uit te pakken en wellicht nog enigszins te herschikken, opdat de meest natuurlijke uitstraling ontstaat.

In de regel worden de bestellingen, na ontvangst van uw betaling, binnen 5 werkdagen afgeleverd. U wordt tussentijds via e-mail op de hoogte gehouden van de vorderingen van uw bestelling. Mocht u een spoedbestelling hebben dan kunnen we in overleg een kortere doorlooptijd bespreken.

Ook internationale zendingen naar bijvoorbeeld België, Duitsland, Frankrijk en Engeland worden door Maxifleur gefaciliteerd. Grotere zendingen met meer dan 4 bomen, worden doorgaans geleverd op een pallet.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

U dient met 3 tot 5 dagen levertijd rekening te houden.

Nadat we uw betaling binnen hebben wordt uw bestelling in ons centraal magazijn samengesteld en gereed gemaakt voor verzending. Gezien de grotere afmetingen van de pakketten, wordt gebruik gemaakt van de transport services van DHL en Dachser.

Omdat de distributie en aflevering van de pakketten door deze externe partners wordt verzorgd, is het helaas niet mogelijk een indicatie te geven over het tijdstip van aflevering. Afleveringen in het weekend, evenals afleveringen op feestdagen zijn hierdoor ook niet mogelijk.

Kan mijn bestelling op een ander adres worden afgeleverd?

Ja! Het is mogelijk uw bestelling op een ander adres te laten afleveren. Bijvoorbeeld bij u op het werk of omdat het een cadeau is voor iemand anders.

In het besteltraject kunt u, naast uw eigen adres, tevens een ander afleveradres opgeven. Ook kunt u aangeven welk van beide adressen gebruikt dient te worden als factuuradres.

Kan mijn zending ook naar het buitenland worden verstuurd?

Ja! Maxifleur levert veelvuldig bestellingen naar het buitenland. Tevens verzorgen we ook gehele beplantings-projecten in het buitenland. Voor de internationale verzendkosten van grote bestellingen kunt u tijdens werkdagen contact opnemen met ons algemene informatie nummer 085 - 401 97 12.

Wat zijn de bezorgkosten?

Onze webwinkel is zo opgebouwd dat u zelf de transportkosten dient te selecteren in het besteltraject. Daarbij dient u rekening te houden met de volgende bedragen:

  • € 0,00 indien u de bestelling komt afhalen bij ons magazijn of showrooms in Rozenburg of Ammerzoden
  • € 0,00 voor bestellingen vanaf € 100,-
  • € 5,95 voor bestellingen onder € 100,-
  • € 29,95 voor al uw grotere (pallet) zendingen welke met Maxifleur transport wordt afgeleverd

Grotere bestellingen met bomen en planten tegelijk worden doorgaans op pallets getransporteerd. In deze gevallen verzoeken wij u contact op te nemen met onze verkoopafdeling, zodat wij een speciaal transporttarief voor u kunnen berekenen.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij Maxifleur op 3 manieren betalen: via de traditionele manier als een normale overschrijving via (tele)bankieren, middels een online betaling of u kunt pinnen in de showroom. Omdat we veel waarde hechten aan de veiligheid van uw gegevens, hebben we voor u een aantal online betaalmethodes geselecteerd welke gebruikt kunnen worden:

  • iDEAL (online)
  • Credit Card betaling via Ingenico (online)
  • PayPal (online)

Om tijdens het betaaltraject optimale zekerheid te bieden, hebben wij voor de professionele diensten van Ingenico gekozen. Zij zijn marktleider op het gebied van veilige, online betalingen.

Mocht u uw gegevens en bestelling toch liever telefonisch doorgeven, dan kunt u ons altijd bereiken: 085 - 401 97 12.

Onze bank gegevens zijn:
Rabobank: 3930.71.189
IBAN: NL23 RABO 0393 0711 89
BIC: RABONL2U

Hoe kan ik de postcode van de ontvanger controleren?

De postcode van de ontvanger vormt een cruciaal onderdeel voor een correcte aflevering. Het is daarom belangrijk dat de postcode volledig wordt ingevuld. Mocht u de postcode niet zeker weten, controleer dan de gegevens op www.postcode.nl.

Is jullie site veilig?

Maxifleur hecht veel waarde aan veiligheid en betrouwbaarheid.

De gegevens die u op onze site invult worden in een zogenaamd ‘cookie’ op uw eigen computer opgeslagen. Om tijdens het betaaltraject optimale zekerheid te bieden, hebben wij voor de professionele diensten van Ingenico gekozen. Zij zijn marktleider op het gebied van veilige, online betalingen.

Alle betalingen via onze website worden dan ook in een veilige en vertrouwde omgeving via een beveiligde internetverbinding afgehandeld. Bovendien garandeert Maxifleur middels een Privacy Verklaring dat uw gegevens niet zullen worden doorgegeven aan andere partijen.

Kan ik een pakket terugsturen?

Mocht u na ontvangst van een bestelling onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan kunt het product binnen 14 dagen retour zenden in de originele doos. Zorg ervoor dat de plant weer vastgebonden zit in de doos.

U kunt het pakket, voldoende gefrankeerd, sturen naar:

  • Maxifleur B.V.
  • Aalsmeerderweg 545c
  • 1437 EG Rozenburg (NH)
  • o.v.v. Retourzending

Nadat wij uw pakket in goede orde hebben ontvangen wordt het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u teruggestort. Bij aankopen beneden de € 100 wordt tevens de verzendkosten van de heen zending aan u geretourneerd.

U dient altijd zelf de kosten voor de retourzending te betalen.*

*Aldus, volgen wij de Europese wetgeving op het gebied van het herroepingsrecht.

Staat uw vraag er niet bij?

Mocht u andere vragen hebben of is er wellicht iets waar u niet 100% tevreden over bent, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze servicedesk. U kunt ons op de volgende manieren bereiken:

E-mail uw vraag : info@maxifleur.nl
Afd. verkoop : 085 - 401 97 12

Ook kunt u gebruik maken van het contact formulier.

Per post :
Maxifleur BV
Aalsmeerderweg 545c
1437 EG Rozenburg (NH)