Retourneren

In een paar stappen uw retour geregeld.

Mocht u na ontvangst van een bestelling onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan kunt u het product binnen 14 dagen retour zenden in de originele doos. Zorg ervoor dat de plant weer vastgebonden zit in de doos.


Hoe stuur ik (een deel van) mijn order terug?

Aanmelden

Meld uw retour aan met uw e-mailadres en ordernummer.

Selecteren

Selecteer welke producten u wenst te retourneren. Let op! Indien uw bestelling in meerdere dozen is geleverd, dient u ook meerdere labels aan te vragen. 

Kies uw retour methode

Kies een van de 3 retourmogelijkheden; 1) Breng uw pakket naar een DPD pakketpunt, 2) Kies voor een eigen transporteur, 3) Breng uw producten gratis retour in onze showroom in Aalsmeer.

Inpakken

Retourneer uw producten in de originele verpakking en bind de producten goed vast.

Versturen 

Breng uw pakket naar een pakketpunt van DPD, of naar een door u eigen gekozen transporteur of breng uw bestelling gratis retour in onze showroom in Aalsmeer.

Terugbetalen

Zodra de retour in goede orde is ontvangen, ontvangt u binnen 14 dagen een terugbetaling via de betaalmethode waarmee de order is geplaatst. 

 


Retourvoorwaarden:

Voldoen één of meer producten niet aan uw verwachtingen? U heeft het recht om artikelen waar u niet volledig tevreden over bent, te retourneren. Er geldt een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u het recht heeft om de ontvangen artikelen terug te sturen zonder enige verplichting. Maxifleur volgt hierbij het Europees recht retour, wat overeenkomt met deze bedenktijd van 14 dagen.


Om een duurzaam retourbeleid te waarborgen, werkt Maxifleur samen met Returnless. De kosten en risico’s van de retourzending zijn voor de rekening van de koper. Mocht er sprake zijn van een defect, neem dan direct contact op met ons Sales Team. Wij accepteren geretourneerde artikelen onder de voorwaarde dat deze - indien redelijkerwijs mogelijk - in originele staat en fabrieksverpakking verkeren. Houd er rekening mee dat artikelen die speciaal voor u op maat gemaakt zijn, hiervan zijn uitgesloten. 


De ophaal- en wegbrengservice Returnless kunt u helpen bij het retourneren van uw producten. Binnen enkele minuten heeft u uw retourzending aangemaakt en kunt u uw retourlabel downloaden. Dit retourlabel kunt u uitprinten, waarbij u daaropvolgend uw dichtstbijzijnde DPD-punt kunt vinden waar u uw retour naar toe wil brengen. 

 

Wanneer u een groot pakket van meer dan 170 cm lang ontvangen heeft, kan het zijn dat het DPD pakketpunt het pakket weigert voor inname. Neem dan contact met ons op. Wij zullen u dan vragen voor een geschikte dag om een ophaalverzoek vanuit DPD in te plannen om het pakket op te halen. Dit is nodig omdat het pakket te groot is om in te leveren bij een pakketshop. 


Retour sturen palletzendingen

Palletzendingen kunnen wij eventueel bij u afhalen. Afhankelijk van de situatie zijn daar kosten aan verbonden. Indien u een pallet retour wil sturen, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Dat kan via de mail sales@maxifleur.com of u kunt bellen met +31 (0)85 - 4019172.


Ruilen 

Als u één of meerdere producten wil omruilen, bijvoorbeeld omdat u een groter of kleiner exemplaar van een product wil, dan dient u het desbetreffende product eerst terug te sturen. Nadat wij deze in goede orde hebben ontvangen, storten wij het aankoopbedrag terug van hetgeen u heeft teruggestuurd. Indien u de complete order terugstuurt, retourneren wij ook eventuele verzendkosten van deze zending. Ondertussen kunt u via de webshop de juiste maat bestellen van uw product. 


U kunt de producten ook in de showroom omruilen. Eventuele prijsverschillen kunnen in de showroom worden bij- of terug gepind. Vergeet niet om uw orderbevestiging uit te printen en deze mee te nemen.


Garantie 

Maxifleur begrijpt het belang van kwaliteit en betrouwbaarheid, en we streven ernaar om u te voorzien van hoogwaardige producten die voldoen aan uw verwachtingen. Dit betekent dat u recht heeft op een wettelijke garantie; in de praktijk betekent dit een goed product. 


Heeft u een product verkeerd gebruikt, of heeft u het product buiten gezet terwijl het een kunstplant voor binnen is? Is het product niet correct onderhouden of heeft u het product beschadigd, en is het daardoor kapot gegaan? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.