Veel Gestelde Vragen

EN DIT ZIJN ONZE VEEL GEGEVEN ANTWOORDEN

Kan ik mijn product eigenlijk ruilen? Zo ja, hoe werkt dat dan? Ik zou mijn plant graag eerst willen bekijken voordat ik ‘m koop, kan dat? En hebben jullie je producten op voorraad? Zomaar wat vragen die onze klanten ons geregeld stellen. Gelukkig hebben wij ook antwoorden! De meest gestelde vragen en onze antwoorden daarop hebben we hieronder verzameld. Heeft u zelf nog een waardevol antwoord of een tip die er nog niet tussenstaat? Deel het vooral met ons... we horen het graag!

OVER DE PRODUCTEN

Hebben kunstplanten en kunstbomen onderhoud nodig?

Om lang van een optimale uitstraling te kunnen genieten is het belangrijk dat u de kunstplanten of -bomen regelmatig stofvrij maakt. Dit kunt u het makkelijkst doen door de bladeren af te nemen met een anti-statisch doekje. Een licht vochtige, zachte doek kan ook. U kunt de plant ook inspuiten met een Silk Flower Refreshener. Het eventuele stof op de bladeren wordt door de behandeling verwerkt tot kleine 'balletjes' welke met een plumo of zachte doek makkelijk te verwijderen zijn. Het blad krijgt zijn frisse kleur weer terug maar gaat er ook wat door glimmen. Niet voor elke plant dus zo geschikt. Tevens wordt het blad door de behandeling voorzien van een anti-statische laag waardoor het minder stof aantrekt.

We raden u aan uw kunstplant of kunstboom niet onder de douche of buiten in de regen te zetten. De stammen en takken van onze producten bestaan veelal uit echt hout, en kunnen door teveel water na verloop van tijd gaan rotten. U kunt de bladeren natuurlijk wel met een vochtige doek afnemen, dat werkt prima!

De Silk Flower Refreshener is makkelijk mee te bestellen bij onze producten, maar ook los verkrijgbaar in onze webshop .

Kunnen alle kunstplanten buiten staan?

Dit is een vraag die zeer veel gesteld wordt. Kunstplanten worden op steeds grotere schaal buiten gebruikt. Niet alleen in de horeca en bij bedrijven, ook steeds meer particulieren willen graag kunstplanten in de tuin. De huidige generatie kunstplanten is steeds beter geschikt voor buitengebruik. Maar nee, niet alle planten kunnen buiten worden gebruikt. Veel bloeiende kunstplanten en -bomen zijn te delicaat en gaan stuk bij harde regen of wind. Tevens zullen de planten onder invloed van de uv-straling van de zon verkleuren. Dit proces varieert van enkele maanden tot enkele jaren.

Sommige artikelen zijn bij uitstek geschikt voor buitengebruik, zoals de Buxus, Coniferen en de Pinus. Deze producten staan voor u gegroepeerd in de afdelingen Kunstplanten voor buiten en Kunstbomen voor buiten en zijn tevens in een UV-bestendige variant beschikbaar. Op deze variant geven wij 8 jaar kleur-garantie op de kunststof delen! U herkent de UV bestendige producten aan het UV logo.
uv logo
Let op! Veel van de buiten producten zijn op echt houten stammen gemaakt. Deze zijn uiteraard wél onderhevig aan weersomstandigheden. Om de levensduur van het hout te verlengen raden wij u aan deze te beitsen of te behandelen met een transparante lak. Wij geven geen garantie op het hout.

Zijn alle planten brandvertragend?

Nee, kunstplanten zijn normaal gesproken niet brandvertragend behandeld. Het hangt af van de gebruikte materialen. Niet elke plasticsoort is namelijk geschikt om het brandvertragende materiaal in de grondstof vast te houden.

Let op! Brandvertragend betekent niet dat de planten geen vlam kunnen vatten of zullen ontbranden. Ze kunnen wel degenlijk ontvlammen, ook als planten brandvertragend geïmpregneerd zijn! De term ‘brandvertragend’ wil zeggen dat het langer duurt voordat de bladeren bij open vuur vlam zullen vatten. Afhankelijk van de intensiteit van de vuurhaard varieert dit van 15 seconden tot een minuut. Genoeg tijd om de ruimte te kunnen verlaten.

U herkent de brandvertragende producten aan dit logo:
uv logo
Maxifleur kan bij brandvertragende producten geen garanties geven, noch certificaten verstrekken omtrent de brandvertraging, noch verantwoordelijk worden gehouden voor eventueel door brand aangericht schade. Uit geconditioneerde brandveiligheid tests weten wij dat de kunststof delen van de plant minder snel vlam vatten.

Zijn de prijzen inclusief siergrind of hydrokorrels ?

Het siergrind of hydrokorrels die u op verschillende foto’s ziet laat zich vanwege hun gewicht en prijs per kilo niet versturen en bieden wij daarom niet online aan. Bovendien: als zo'n zak onderweg kapot gaat is meestal de schade aan uw plant of boom ook aanzienlijk. De prijzen zoals u ze in onze shop ziet zijn dus exclusief de stenen.

Wel kunt u houtsnippers in verschillende kleuren mee bestellen. Deze DecoChips zorgen voor een prachtige natuurlijke afwerking van de pot/plant combinatie.
uv logo
Mocht u derhalve toch de wens hebben om siergrind of hydrokorrels te willen gebruiken voor uw Projectbeplanting, dan maken wij voor u een offerte op maat, waarbij het grind, de montage en de plaatsing aangeboden wordt. Het transport wordt dan tegen meerprijs op een pallet verpakt.

De hydrokorrels en siergrind zijn veelal ook bij tuincentra verkrijgbaar.

Zelf vullen we vaak de binnenzijde van de pot op met tempex (piepschuim) zodat de plant precies op de juiste hoogte in de sierpot staat, waarna wij enkel de toplaag afvullen.

Zijn de prijzen inclusief de sierpotten?

De prijzen die bij de planten en bomen vermeld worden zijn de prijzen van enkel de plant. De potten zijn tegen meerprijs bij te bestellen. Wij laten u op de productpagina wel pot/plant combinaties zien om u een indruk te geven hoe de plant of boom in een sierpot of plantenbak toont.

BESTELLEN & BETALEN

Op welke wijze kan ik bestellen?

Via onze online webwinkel kunt het beste een bestelling plaatsen. Nadat u de gewenste producten in de winkelwagen hebt gedaan, gaat u via de oranje bestelknop naar de checkout pagina waar u achtereenvolgens het bezorgadres, factuuradres, verzendmethode en betaalmethode kiest. Door daarna nogmaals op de bestelknop te klikken wordt uw bestelling geplaatst en wordt u, afhankelijk van de gekozen betaalmethode, doorgeleid naar de betaalpagina. Zodra wij uw betaling zichtbaar hebben wordt uw pakket verzendklaar gemaakt en naar u opgestuurd.

Op welke wijze kan ik betalen?

U kunt bij Maxifleur op 3 manieren betalen: via de traditionele manier als een normale overschrijving via (tele)bankieren, middels een online betaling of u kunt pinnen in de showroom. In de webshop kunt u gebruikmaken van de meest gangbare betaalmethodes:

iDeal
VISA Card
Mastercard
PayPal

Omdat we veel waarde hechten aan de veiligheid van uw gegevens, hebben wij voor de professionele diensten van Ingenico gekozen om uw betaling af te handelen. Zij zijn marktleider op het gebied van veilige, online betalingen.

In een uiterst geval kunnen wij ook een betaallink voor u maken. U ontvangt deze dan per e-mail. Als u op de link klikt, wordt u doorgeleid naar de betaalpagina van Ingenico waar u de betaling kunt voldoen.

Het aankoop bedrag overmaken naar onze bankrekening kan ook. Selecteer in de checkout dan de optie 'Bankoverschrijving'.

Onze bank gegevens zijn:
Rabobank: 3930.71.189
IBAN: NL23 RABO 0393 0711 89
BIC: RABONL2U

Hoe verwijder ik een product uit mijn winkelmandje?

Om een product uit uw winkelwagen te verwijderen gaat u eerst naar de winkelwagen pagina. Deze is te vinden door op de groene knop te drukken met het winkelwagen icoontje, rechtsboven van elke pagina. Naast elk product ziet u een klein grijs kruisje staan. Wanneer u daarop klikt verdwijnt het product van het scherm en wordt het bedrag opnieuw berekend.

Wanneer u de aantallen van het product wilt veranderen klikt u links of rechts van de teller. Vergeet daarna niet om op de grijze knop 'Update winkelwagen' te klikken zodat de bedragen opnieuw berekend worden.

BEZORGEN & AFHALEN

Hoe worden de producten verstuurd?

Maxifleur besteedt veel aandacht aan de verzending van haar producten. In het algemeen worden de kunstplanten en kunstbomen eerst voor u gemodelleerd en daarna netjes verpakt in kartonnen dozen. Na ontvangst dient u de producten wellicht nog enigszins te herschikken, opdat de meest natuurlijke uitstraling ontstaat.

In de regel worden de bestellingen, na ontvangst van uw betaling, binnen 5 werkdagen afgeleverd. U wordt tussentijds via e-mail op de hoogte gehouden van de vorderingen van uw bestelling.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

U kunt uw bestelling komen afhalen in de showroom in Rozenburg (Noord-Holland). Op werkdagen zijn wij tijdens kantooruren open. In het weekend en op feestdagen zijn wij gesloten. Vraag wel eerst of uw bestelling klaar staat! Even bellen volstaat om een afspraak te maken.

Ons adres is:
Aalsmeerderweg 545 c
1437 EG Rozenburg (NH)

Bekijk eerst de route op deze pagina voordat u vertrekt. Door de nieuwe infrastructuur van het Schiphol Logisticspark zijn wij moeilijk te vinden.

Kan ik ook naar het buitenland versturen?

Ook internationale zendingen naar bijvoorbeeld België, Duitsland, Frankrijk en Engeland worden door Maxifleur gefaciliteerd. Grotere zendingen met meerdere dozen en/of maten boven 175 cm, worden doorgaans geleverd op een pallet.

Wat is de levertijd?

De levertijd van de bestelling is deels afhankelijk van de grootte van de bestelling. Over het algemeen hebben wij de bestelling met 1 à 2 dagen verzendklaar. Telt u daar nog 1 à 2 dagen voor het transport en de bezorging bij op, dan heeft u de bestellingen meestal tussen de 2 en 4 dagen in huis. Grotere bestellingen op een pallet kunnen echter ook langer onderweg zijn.

Kan ik mijn pakket volgen?

Zodra uw pakket is opgehaald ontvangt u een e-mail met tracking code. Voor zendingen met DPD kunt u tot op het uur nauwkeurig zien wanneer het pakket bezorgd wordt.

Voor grotere zendingen en pallet zendingen, wordt gebruik gemaakt van de transport services van DHL en Dachser. Omdat de distributie en aflevering van de pakketten door deze externe partners wordt verzorgd, is het voor deze zendingen helaas niet mogelijk een indicatie te geven over het tijdstip van aflevering.

Wordt er in het weekend geleverd?

Kleinere pakketten worden voor particulieren ook het in het weekend afgeleverd. Grotere en zakelijke leveringen vinden enkel op werkdagen plaats. Op zon- en feestdagen worden er geen leveringen gedaan.

Kan mijn bestelling op een ander adres worden afgeleverd?

Ja. Het is mogelijk uw bestelling op een ander adres te laten afleveren. Bijvoorbeeld bij u op het werk of omdat het een cadeau is voor iemand anders.

In het besteltraject kunt u, naast uw eigen adres, tevens een ander afleveradres opgeven. Ook kunt u aangeven welk van beide adressen gebruikt dient te worden als factuuradres.

Wat zijn de bezorgkosten?

Afhankelijk van de grootte of volume van uw bestelling worden op de checkout pagina de volgende verzendkosten berekend:

€ 0,00 indien u de bestelling komt afhalen bij ons magazijn of showrooms in Rozenburg
€ 0,00 voor bestellingen vanaf € 100,-
€ 5,95 voor bestellingen onder € 100,-
€ 29,95 voor al uw grotere (pallet) zendingen welke met DHL of Dachser wordt verzonden

RETOURNEREN & RUILEN

Ik wil mijn product retourneren

Mocht u na ontvangst van een bestelling onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan kunt het product binnen 14 dagen retour zenden in de originele doos. Zorg ervoor dat de plant weer vastgebonden zit in de doos zodat deze tijdens het transport niet beschadigd raakt.

U kunt het pakket, voldoende gefrankeerd, sturen naar:

Maxifleur B.V.
Aalsmeerderweg 545c
1437 EG Rozenburg (NH)
o.v.v. Retourzending

Nadat wij uw pakket in goede orde hebben ontvangen wordt het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u teruggestort. Bij aankopen beneden de € 100 wordt tevens de verzendkosten van de heen zending aan u geretourneerd.*

U kunt het pakket ook bij een DPD parcelshop brengen. U hebt dan een retourlabel nodig welke u hier kunt aanvragen. Vervolgens print u het label uit en plakt u deze op de doos. Zodra wij uw pakket in goede orde ontvangen hebben, maken wij het aankoop bedrag, minus de kosten voor de retourzending, binnen 14 dagen, aan u over. Bij aankopen beneden de € 100 wordt tevens de verzendkosten van de heen zending aan u geretourneerd.*

U dient dus altijd zelf de kosten de retourzending te betalen. Aldus, volgen wij de Europese wetgeving op het gebied van het herroepingsrecht.

*Geldig indien u de complete order terugstuurt. Als u een deel van de order terugstuurt worden geen verzendkosten van de heen zending vergoed.

Ik wil mijn product ruilen

Als u een of meerdere producten wilt omruilen, bijvoorbeeld omdat u juist een groter of kleiner exemplaar wilt, dan dient u het betreffende product eerst terug te sturen. Nadat wij deze in goede orde ontvangen hebben retourneren wij het aankoop bedrag van hetgeen u hebt teruggestuurd. Indien u de complete order terugstuurt, retourneren wij ook eventuele verzendkosten van de heen zending. Ondertussen kunt u via de webshop de juiste maat bestellen.

U kunt de producten ook in de showroom komen omruilen. Eventuele prijsverschillen kunnen in de showroom worden bij- dan wel terug gepind. Vergeet niet om uw orderbevestiging uit te printen en mee te nemen!

Mijn product is beschadigd geleverd

Al doen wij er alles aan om uw product zorgvuldig te verpakken, kan het voorkomen dat het beschadigd bij u aankomt. Neemt u in dat geval contact met ons op via de klantenservice. Let op dat u nog niets weggooit en maak foto's van de beschadigde doos en het product. Dit kan ons helpen om te bepalen hoe de schade is ontstaan.

Houd het ordernummer bij de hand zodat wij uw bestelling er snel bij kunnen pakken. U dient eventuele schade DIRECT aan ons te melden. Wacht daar dus niet mee!

GARANTIE & REPARATIE

Ik wil mijn product laten repareren

Het komt maar heel zelden voor dat we een product repareren. En als het al voorkomt dan zijn het vaak grotere, zakelijke projecten. En ook dan wordt een product eerder vervangen dan gerepareerd.

Een kunstplant of kunstboom is zo verfijnd nagemaakt dat als deze stuk gaat, reparatie vaak niet mogelijk is. Er kan natuurlijk er een blaadje van de nerf loslaten, maar dit doet verder niets af aan de uitstraling van de plant en hoeft niet opnieuw vast gelijmd te worden. Bovendien: als er normaal met de plant of boom wordt omgegaan en er worden geen krachten op uitgeoefend, dan gaat het product niet stuk.

Hoe lang heb ik garantie op mijn product?

U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken.

Als een product niet voldoet aan de verwachtingen, hoeft het nog geen ondeugdelijk product te zijn. Het is pas ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product door de jaren heen langzaam verkleurt, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Dat gebeurt met uw gordijnen, bank of (houten)vloer ook. Een auto moet u onderhouden en dat geldt ook voor kunstplanten en -bomen.

Hebt u een product verkeerd gebruikt, of hebt u het buiten gezet terwijl het een kunstplant voor binnen is, is het niet goed onderhouden of hebt u het product beschadigd, en is het product daardoor kapot gegaan? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen en valt dit niet onder de garantie.

Voorbeeld
U hebt een kunstplant gekocht. Na een aantal jaren laat een blaadje los van de nerf. Dan wil dit nog niet zeggen dat het een ondeugdelijk product is. Maar valt er na een maand een complete tak uit? Dan is het product ondeugdelijk en kunt u met het product naar ons toe komen. U hebt dan recht op een gratis reparatie óf een nieuw product.

Aanvullende garantie op uv-producten

Buiten de normale wettelijke garantie geven wij extra garantie op onze uv-producten. Het is dus een aanvulling op de garantie die u volgens de wet al hebt. De garantie geldt alleen voor de kunststof delen van de plant. Wij garanderen dat deze gedurende 8 jaar niet zal verkleuren.

Het hout is wel onderhevig aan weersinvloeden. Daar geven wij dus geen garantie op. Wij adviseren dan ook om het hout extra te behandelen met beits of een een transparante lak om de levensduur zo te verlengen. Mochten de kunststof delen van de uv-bestendige producten toch verkleuren voor een bepaalde tijd, dan heeft u recht op vervanging.

Algemene Voorwaarden

De Algemene Voorwaarden vindt u op deze pagina.

IK HEB EEN ANDERE VRAAG

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Belt u naar 085 - 4019712 dan wordt u tijdens kantooruren direct geholpen. Mailt u naar info@maxifleur.nl dan doen wij ons best om u zo snel als mogelijk te antwoorden.

Hebt u nog een vraag?

SPREEK MET EEN MEDEWERKER

Als uw vraag er niet bijstaat bel ons dan gewoon. Tijdens kantooruren heeft u direct antwoord op uw vraag. Wel zo makkelijk. U kunt ons ook via het contact formulier bereiken. Druk daarvoor op de onderstaande knop

© 2008-2019 Maxifleur Kunstplanten. All Rights Reserved.